Van Saint Jean de Muzols naar Accons 59,4 km 881 hoogtemeters

Donderdag 18 juli Saint Jean de Muzols - Accons

Ofwel heb ik heel slecht gekeken op Basecamp, het programma waarmee ik mijn routes heb gemaakt, ofwel heeft het programma zich heel erg vergist, ik had immers genoteerd dat ik vandaag 1327 hoogtemeters diende te overwinnen. Niet dat ik boos ben dat dat niet zo was, ik vroeg me echter de hele tijd af wanneer die volgende hoogtemeters er gingen komen. Op 10 km van de aankomst wist ik wel zeker dat ik geen 600 hoogtemeters meer te doen had, anders was het laatste stuk weg wel heel steil geweest.

Deze morgen was ik heel vroeg uit de veren, blijkbaar zaten die hoogtemeters in mijn hoofd.
Ik ben dan maar vroeg vertrokken, na eerst nog een paar foto's te hebben genomen van mijn logement.



Toen ik net was vertrokken, was ik niet de enige in Saint Jean de Muzols die al op pad was, er was al volop bedrijvigheid in de abrikozen boomgaarden, je zag er daar veel van in die streek.




In Tournon hadden ze het plaatselijk treinstation omgebouwd tot een museum.



L'Ardéchoise, de route die ik de hele tijd heb gevolgd, moest ik delen met het autoverkeer, gelukkig letten de meeste Fransen wel goed op en hielden ze de voorgeschreven afstand van 1,5 meter.


Als er even een beetje plaats was opzij van de weg, profiteerde ik er van om  een paar plaatjes te schieten.




Boven gekomen na een eerste klim, kon ik volop genieten van het prachtige uitzicht.


Het eerste stadje dat ik zou tegenkomen. was Lamastre, dat had mijn gastheer me gisteren verteld. Ik moest eerst goed klimmen en daarna zou de afdaling volgen naar de stad.


Daar waren we volop mee bezig zie!


Het "hotel de ville" van Lamastre


Ik trakteerde er mezelf op een chocolade koek, die had ik wel verdiend, vond ik.
De plaatselijke bevolking zat toen al, om tien uur 's morgens, op een terrasje, die plukten de dag en gelijk hadden ze!


De uitbaters van het restaurant, rechtover het kerkje, hadden het goed bekeken, ze installeerden hun tafeltjes en stoelen op het grasveld voor het kerkje.



Ik was blijkbaar aan de klim begonnen, het viel al bij al nog heel goed mee, ik had het alleszins veel zwaarder verwacht.







Boven gekomen wachtte er altijd de beloning


Cheylard, het laatste stadje voor Accons


Accons blijkt een heel klein dorp te zijn zonder winkels, ook geen bakker, geen school, niets, maar ze hebben wel een kasteel


Ik ben er veel vroeger aangekomen dan voorzien. Ik had laten weten dat ik tussen drie en vier zou aankomen, ik was er echter op de middag al. Ik wou mijn gastvrouw niet te vroeg storen, dus installeerde ik me op een bankje naast het kasteel om daar mijn boterhammetjes op te eten. Ik kon er heerlijk genieten van het mooie landschap.




De gite "chez Gaby" is prachtig gelegen, ik moest wel heel flink trappen om er te geraken. Mijn gastvrouw Josette heeft werkelijk aan alles gedacht. Ik had zelfs de luxe van een wasmachine en daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. Ik vroeg haar waar ik iets kon eten of iets kopen om klaar te maken. Ze vertelde me dat ik hier helemaal niets zou vinden en vroeg me met wat ze me plezier kon doen. Ik vroeg haar een paar aardappelen uit haar moestuin en twee eitjes. Ik had nog kerstomaten en sla, die ik gisteren had gekocht, daarmee had ik voldoende voor een sobere, maar voor mij lekkere maaltijd.


Ik beschik over een gite voor vier personen, spijtig dat al mijn vrienden zo ver zitten!




Zo kunnen jullie mee genieten:






Reacties

  1. Je moet nu toch al serieuze koersbeentjes hebben hé Erna 😂

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Banne naar Mons 45 km 435 hoogtemeters

Van Avioth naar Ancemont 83 km 826 hoogtemeter