Van Carlsbourg naar Avioth 62,9 km 706 hoogtemeters

Carlsbourg - Avioth in Frankrijk

Vermits het vandaag een veel rustiger dag ging worden dan gisteren, nam ik deze morgen rustig te tijd om te ontbijten samen met de twee Vlaamse mannen, die eveneens als gasten voor 1 nacht in "legende des Ardenne" verbleven. Gisterenavond dronken we samen een biertje op het terras en hadden we een aangenaam gesprek.

Het was al dik na negen uur toen ik het logement verliet.



In de beschrijving van de route "van Amsterdam naar Barcelona", die ik vanaf Carlsbourg zou volgen, stond dat ze overwegend langs autoluwe wegen loopt en dat bleek vandaag inderdaad meestal het geval te zijn.




Echt vlak bleek het wel niet te zijn, meestal viel het wel mee, af en toe zat er echter wel een stevige klim in. Ik had het gevoel dat ik veel meer mocht afdalen dan ik moest klimmen en dat bleek ook te kloppen, toen ik mijn route in de gps beeindigde en opsloeg. Een paar van die afdalingen vereisten een stevige greep op de remmen.

Met plezier bereikte ik mijn lievelingsstreek in Belgie. Die ijsvogel heb ik alleen nog maar op foto gezien, het is me nog niet gelukt om hem in levende lijve te ontmoeten, misschien op deze tocht?


Even uitblazen in de schaduw na een vrij stevige klim


ondertussen genietend van het landschap


De kapellekensbaan?


Ik vond een mooie picknickplaats aan de Semois, het was er zo zalig dat ik nog een hele tijd in het gras ben blijven liggen. Was dat heerlijk genieten!




Uiteindelijk sprong ik terug op de fiets


om iets later aan te komen op een gekende en bekende plek



Niet veel later kwam ik aan in la douce France.


Na zes km verder trappen bereikte ik Avioth, een klein Frans dorp met een echte basiliek!


en een leuke beer


De dame van "vriendenopdefiets" in Breux kon me niet ontvangen, omdat ze dit weekend haar zestigste verjaardag ging vieren en heel het huis vol zou zitten met gasten, ze raadde me aan om in "maison de partage" te logeren.
Ik kwam er aan tijdens een yogasessie en wandelde nog wat in de tuin om niemand te storen. Uiteindelijk kreeg ik een van de verantwoordelijken te pakken. Het bleek dat ze mijn naam wel hadden genoteerd, maar de studio, waar ik zou logeren al aan iemand anders hadden verhuurd. Ik mocht dan maar in de "cabane", een houten huisje in de tuin, zonder stromend water of elektriciteit. Ik kon wel douchen in de gemeenschappelijke douches en mijn gsm en gps opladen in de keuken. Internet kon ik krijgen in het cafe-restaurant recht tegenover de basiliek en daar zit ik nu mijn blog te schrijven.
Ik mag niet klagen, het logement kost 8 euro en het souper 4 euro!


Reacties

  1. Hallo Erna, goede moed met dit sportief avontuur en tot heel binnenkort à Fourques!!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag straffe Erna, we lezen dat je opnieuw een uitdaging aangaat. Zo te lezen geniet je zowel van het fysieke als van de omgeving en plaatsen waar je langs komt: doen!

    Groetjes!

    PS: op een android GSM vind je de accenten door op de klinkers je vinger langer te houden en te glijden naar de betreffende klinker met accent (tip van mijn Rita :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat jullie opnieuw mijn blog lezen, dat doet me plezier. Ik geniet inderdaad heel erg van de stilte, vaak alleen onderbroken door het heerlijke gekwetter van de vogels, van de mooie landschappen, het fietsen op zich, alhoewel het soms toch wel zwaar is.

      ps: ik typ niet op mijn smarthphone, daarop weet ik de accenten wel staan, maar op de chromebook van Bjorn, mijn oudste zoon en ik heb alle toetsen al geprobeerd om de accenten te kunnen plaatsen. Tot hiertoe nog niet gelukt!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Banne naar Mons 45 km 435 hoogtemeters

Van Saint Jean de Muzols naar Accons 59,4 km 881 hoogtemeters

Van Avioth naar Ancemont 83 km 826 hoogtemeter