Van Avioth naar Ancemont 83 km 826 hoogtemeter

Zondag 7 juli Avioth - Ancemont

Toen ik deze morgen aan het ontbijt aan Julien, een oudere man, die blijkbaar de hoofdverantwoordelijke was van "maison de partage" vroeg waar ik iets zou kunnen kopen voor de lunch, was zijn antwoord dat ik gerust mijn boterhammen bij hen mocht smeren en ook nog wat fruit voor onderweg kon meenemen en toen ik zei dat ik er graag voor wou betalen, wuifde hij dit weg, ze waren immers "une maison d' accueil"!




Niettegenstaande er toch opnieuw wat hoogtemeters te overwinnen waren, viel het vandaag best mee, slechts 1 of 2 steile klimpartijen en voor de rest ging het geleidelijk aan naar boven of naar beneden.
Bovendien viel de te volgen weg ook bijzonder mee, heel vaak was er geen levende ziel, geen auto of motor te bekennen, ik heb alleen veel vogels en koeien gezien. Het is me de laatste dagen vaak opgevallen dat ik veel meer mussen en zwaluwen zag dan bij ons.






Louppy sur Loison



Brandeville


Schitterende landschappen alom


en veel bloemen langs de weg


en water



Mijn maag was al een tijdje aan het grommen, toen mijn oog viel op deze prachtige picknickplek die even van de weg verwijderd lag.





Ik realiseerde me dat die daas me gisteren toch wel goed te pakken had


Ik had de indruk dat ik door de graanschuur van Frankrijk aan het fietsen was,





Wil dit nu zeggen wat ik denk?


In Thierville sur Muese, net voor Verdun, werd ik al aan de oorlog herinnerd.


En overal in Verdun natuurlijk






 Ik had nog nooit van generaal Sarrail gehoord


Nooit eerder had ik Verdun bezocht, ik vond het zeker een bezoek waard,




Mijn eindbestemming was maar een kleine tien kilometer van Verdun verwijderd. Ik werd er hartelijk ontvangen door Yves, mijn gastheer via airbnb. Hij toonde me de kleurrijke kamer, die vroeger van zijn dochter was en waar ik nu mag logeren, ik mocht de wasmachine gebruiken, want na vier dagen had ik al wat kledij verzameld en hij nodigde me uit om samen het avondmaal te bereiden, wat ik met veel plezier heb gedaan. We hebben daarnet samen een heerlijke wokschotel verorberd, er een lekker wit wijntje bij gedronken en ik heb uitgebreid mijn Frans kunnen oefenen tijdens een aangenaam en gemoedelijk gesprek.

Reacties

  1. Hey Erna, ben in mijn eerste dag van mijn verlof en dus nu tijd om je blog door te lezen. Ik kan op dit avontuur enkel maar jaloers zijn! En dat je dan ook nog de tijd neemt om dit met ons te delen! Succes en
    geniet zo verder! Gr, Jan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Banne naar Mons 45 km 435 hoogtemeters

Van Saint Jean de Muzols naar Accons 59,4 km 881 hoogtemeters